Marketing & Communicatie/Data verzamelen

Data verzamelen

Heel wat bedrijven beschikken tegenwoordig over heel veel intern gestructureerde data. Denk aan financiële gegevens, marketing gegevens enz... Data is het nieuwe goud. Wil je als bedrijf concurrentieel blijven? Dan moet je aan de slag met deze data. Het is de kunst om deze (big) data te analyseren en om te zetten naar strategisch bruikbare data. Ontdek zelf waarom met een opleiding uit het subthema data verzamelen!

les van experten

praktijkgerichte lessen

up-to-date cursusmateriaal

waardevol diploma

flexibele opleiding

praktijkgerichte cursus

veel toekomstmogelijkheden

studeer waar en wanneer je wil

persoonlijke begeleiding

leer nieuwe vaardigheden


All courses in the subcategory Data verzamelen

Data Verzamelen

Bedrijfsbeheer

Bedrijfsbeheer, a profession with a future!

Schrijf je in voor de cursus Bedrijfsbeheer en word veelzijdig Ondernemer.

Available via

Data Verzamelen

Google Ads Basic

Google Ads Basic, a profession with a future!

Behaal je Certificaat Google Ads Basic en ga professioneel aan de slag.

Available via

Google Ads SEA, a profession with a future!

Tijd om je passie te volgen. Schrijf je in voor je opleiding via Virtual Class.

Data Verzamelen

SEO - Scoren in Google

SEO - Scoren in Google, a profession with a future!

Schrijf je in voor de opleiding Search Engine Optimization en start meteen als Marketeer.

Data Verzamelen

Start je eigen zaak

Start je eigen zaak, a profession with a future!

Schrijf je in voor de opleiding Ondernemen en start meteen als Zelfstandige.

Available via

Data Verzamelen

Wetgeving gegevensdata GDPR

Wetgeving gegevensdata GDPR, bescherm je klant en onderneming

Schrijf je in voor de opleiding GDPR en start meteen als Data Expert.

Available via


Be sure of your future!

Tegenwoordig moet zowat elk bedrijf aan de slag met data om concurrentieel te blijven. Ze beschikken allemaal over heel wat intern gestructureerde data. Denk bijvoorbeeld aan financiële gegevens, sales gegevens, marketing gegevens enz... Als een bedrijf concurrentieel wil blijven, dan moeten ze met deze data aan de slag gaan. Het is een ware kunst om deze (big) data te gaan analyseren en deze om te zetten naar strategisch bruikbare data. Bedrijven doen daarom massaal beroep op data-analisten, het beroep van de toekomst. Data zullen in de toekomst alleen maar toenemen en dus ook de vraag naar specialisten die deze data kunnen interpreteren voor strategische doeleinden.

De sector is zeker een booming business. Het verzamelen, organiseren en opslaan van die vaak gigantische hoeveelheid aan data heeft niet alleen voor de bedrijven in kwestie, maar ook voor werkzoekenden heel wat nieuwe mogelijkheden met zich meegebracht. Bedrijven hebben laten optekenen dat het verzamelen van data hun bedrijf competitiever maakt. Ga dus zeker aan de slag in een boeiende sector vol uitdaging waarin jij je talenten volop kunt ontplooien. Maak snel kennis met de sector! - Employer speaks

Data Verzamelen

Trends

Data vormen de basis voor succesvolle marketingactiviteiten. En niet alleen bij corporates, maar ook in het mkb en de grootzakelijke markt. Er zijn heel wat trends rondom data-driven marketing die je niet mag missen. Heel wat bedrijven schakelen tegenwoordig bijvoorbeeld over op 'Customer Data Platforms' (CDP's). Dit is een software waarin een uniform klantbeeld in een database wordt opgeslagen. Tegenwoordig draait data ook om veel meer dan enkel gegevens. De kracht van data zit vaak in een duidelijke visualisatie. Zo kunnen campagnes bijvoorbeeld meteen worden bijgestuurd. Er zijn al verschillende tools op de markt die dat mogelijk maken. Als data-analist krijg jij perfect al deze nieuwe technieken onder de knie. Wie weet zorg je zelf wel voor een nieuwe tendens in de data wereld? Wil je nog meer te weten komen? Ontdek zelf dan meer tijdens één van onze opleidingen!

Data verzamelen, 100% of the time

De sector staat niet stil. Voortdurend zorgen nieuwe ontwikkelingen en technologieën voor vooruitgang in het verzamelen van data. De laatste jaren heeft de opkomst van artificial intelligence en machine learning nieuwe deuren bijvoorbeeld doen opengaan. Deze nieuwe technologieën maken het mogelijk om op basis van data te voorspellen wat gedragingen zullen zijn van je bezoekers. Je kunt hiermee dus als het ware de toekomst gaan voorspellen. Dit is eigenlijk een beetje het principe van Netflix. Je surft naar Netflix om een leuke film of serie te bekijken en men kan al voorspellen welke content je leuk vindt. Heel wat online diensten kunnen door data-driven personalisatie tegenwoordig ook bezoekers op hun website een gepersonaliseerde beleving bieden. De mogelijkheden zijn eindeloos! Ben jij klaar om ook jouw bijdrage te leveren in de dynamische wereld van data?

Als data-analist kan ik mijn technische kennis met anderen delen in een praktische omgeving. Ik werk vaak met verschillende klanten in verschillende sectoren en daardoor draag ik bij aan een open source gemeenschap. Vaak werk ik aan verschillende projecten tegelijkertijd en moet ik elk project correct communiceren met de juiste stakeholders en project managers. Dat maakt mijn job uitdagend. Elk project is een uitdaging op zich. - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Als studieadviseurs merken we een grote vraag bij bedrijven dat er enorm veel vraag is naar kwalitatieve data-analisten. Data nemen tegenwoordig alleen maar toe en bedrijven hebben vaak niet de tijd en kennis om dit intern uit te voeren. Ze willen beroep doen op een specialist als jou. Je bent perfect in staat om de datakwaliteit van een aangeleverde set data perfect in te schatten. Jij maakt het verschil door de juiste visualiatie te maken met het juiste inzicht dat je helder rapporteert aan je baas of klant.

Nice to know

  • Wist je dat een gemiddelde marketeer bijna 24 tools gebruikt om zijn of haar activiteiten uit te voeren?
  • Een gemiddelde customer journey (een weg die de klant aflegt naar een aankoop) heeft ongeveer tussen de 20 en 500 (!) touchpoints.
  • Ongeveer 60% van de bedrijven voelt de druk om de waarde van hun marketingactiviteiten aan te tonen.
  • Gemiddeld wordt ongeveer 30% van het marketingbudget aan data gespendeerd.