De sportmicrobe te pakken en zin om ze te verspreiden? Dan is de sportwereld op zoek naar jou!
Tijdens deze opleiding leer je welke marketingtechnieken je mogelijk inzet om sportevents onder de aandacht te brengen, hoe je naamsbekendheid werft voor een sportmerk en wat je moet doen om meer mensen aan het sporten te krijgen. Met een goede strategie bereik jij supporters, liefhebbers én sportievelingen. Je bestudeert de laatste nieuwe trends, houdt rekening met de concurrentie en je bent op de hoogte van gekende valkuilen in de marketing.
Aan de hand van een duidelijk afgebakende doelgroep stel jij een marketing- en sponsorplan op maat op waarmee je gegarandeerd zal scoren.
Volg de cursus Sportmarketing via virtual class en ervaar alle flexibiliteit. Van thuis uit op vaste momenten les volgen in groep.
Werk aan je carrière als Sportmarketeer en verwerf de nodige kennis met onze virtuele cursus Sportmarketing. Leer hoe je als medewerker in een sportclub of fitnesscentrum, op een marketingafdeling gespecialiseerd in sportevenementen, of als zelfstandig sportmarketeer aan de slag. Met jouw diploma jij jouw richting bepalen en excelleren in deze dynamische industrie.
Met de virtuele cursus Sportmarketing heb ik op mijn eigen tempo en vanuit mijn eigen huis alle aspecten van het vakgebied ontdekt. De interactieve online lessen en praktijkopdrachten hebben mij een diepgaand inzicht gegeven in de strategieën en technieken die nodig zijn om succesvol te zijn als Sportmarketeer. Na het behalen van mijn Diploma voel ik mij volledig gereed om mijn carrière in de sportindustrie te starten. - Aernout.
De virtuele cursus Sportmarketing biedt studenten de mogelijkheid om op flexibele wijze hun kennis en vaardigheden op het gebied van sportmarketing te vergroten. Met vijf lessen van drie uur krijgen zij diepgaande inzichten en praktische tools om succesvol aan de slag te gaan als Sportmarketeer. De interactieve online omgeving zorgt voor een interactief leerproces, waarbij studenten profiteren van directe feedback en de mogelijkheid om op eigen tempo te studeren.
Learn directly from a professional
Teacher Sportmarketing
Als docent van de virtuele cursus Sportmarketing zie ik dagelijks de voordelen van deze online leeromgeving voor mijn studenten. De interactieve lessen en praktijkgerichte opdrachten zorgen voor een optimale leerervaring. Studenten hebben de mogelijkheid om op hun eigen tempo de stof door te nemen en hebben toegang tot een schat aan digitale bronnen en cases. Bovendien biedt de virtuele omgeving interactie- en feedbackmogelijkheden, zowel tussen studenten onderling als tussen mij en de studenten. Dit draagt bij aan een beter begrip van de lessen en versterking van de kennis van sportmarketing. Deze virtuele cursus vergemakkelijkt de overgang naar een baan als Sportmarketeer voor mijn studenten.
De opleiding Sportmarketing bestaat uit 5 interactieve lessen op vaste dagen. Elke les duurt 3 uur en wordt live gedoceerd. Belangrijke theorie over marketingstrategieën en praktische oefeningen wisselen elkaar af. Aan het einde van de opleiding ben je in staat om een professioneel marketingplan op te stellen, helemaal op maat van je doelgroep. Via eCampus heb je toegang tot ons online leslokaal. Je volgt de lessen dus digitaal waar je maar wilt. Je hebt de keuze om je camera aan te zetten zodat je medestudenten de mogelijkheid hebben om je te zien. In het overzicht met de startdata van de opleiding Sportmarketing vind je per lessenreeks alle lesdagen terug.
Voor de virtual classes heb je een computer en een internetverbinding nodig. Via de eCampus heb je toegang tot het online klaslokaal. Je krijgt het handboek digitaal in pdf-formaat.
Je hebt de keuze om je camera aan te zetten zodat je medestudenten je kunnen zien of niet.
Wil je voor je examen extra ervaring opdoen? Dan is een stage echt iets voor jou! Ga bijvoorbeeld eens langs bij jouw favoriete marketing- of communicatiebureau of op de commerciële afdeling van een sportfirma in jouw buurt. Vraag daar naar een toffe stageplaats. Op stage ben je in real life met sportmarketing bezig. Je ontdekt wat werkt en wat niet werkt. Zo leer je elke dag nog iets bij. Een stage is op die manier ideaal om jouw niveau op te krikken en snel een carrière te lanceren als professioneel Sportmarketeer.
Je legt een examen af in de laatste les. Daar spaar je dus vrije tijd mee uit. Scoor je minstens 60%? Bravo, je bent geslaagd! Je ontvangt per post het diploma Sportmarketing. Met dit diploma ben je onmiddellijk inzetbaar op de arbeidsmarkt als Sportmarketeer. Wanneer je als zelfstandige wil starten in hoofd- of bijberoep is het handig om ook de opleiding Bedrijfsbeheer te volgen.
Voor je opleiding Sportmarketing betaal je 278.00 euro. In ruil krijg je een professioneel docent die jou alles leert over marketing in de sportwereld, het gebruik van de videoconferentie-app Zoom en het examen op het einde van je opleiding. Alles voor een ideale start!
Bekijk zeker de pagina "voordelen en kortingen" op onze website! Je kan gebruik maken van "de vroegboekkorting" of "de last-call korting". Ook voor werknemers, werkzoekenden en ondernemers zijn er vaak tijdelijke kortingen die bij inschrijving onmiddellijk kunnen worden verrekend met de juiste kortingscode!
The teacher is very involved with his subject and his students. We learned what is really necessary on the job.
Was always welcomed in a very friendly manner. Always received a clear explanation when I needed more info.
Already proved to be very useful to grow professionally.
De beste marketingtechnieken
Afgestemd op de sportwereld
Voor clubs, events en merken
Les van ervaren marketeer
Geen voorkennis nodig
Interactieve online lessen
In het comfort van je huis
Studenten uit heel Vlaanderen
Inclusief digitaal cursusboek
Zelfde inhoud als groesplessen
Zonder verplaatsing les volgen
Start now with Sportmarketing
Nice to know
This course is part of subcategories
Nelson Mandela
Jump on the latest trend
Steeds meer sportorganisaties passen innovatieve technologieën toe om fans een unieke beleving te bieden. Denk bijvoorbeeld aan augmented reality tijdens wedstrijden en gepersonaliseerde content op sociale media. Daarnaast speelt duurzaamheid een belangrijke rol in sportmarketing, met groeiende aandacht voor milieuvriendelijke evenementen en partnerships met groene merken. Ook de opkomst van esports zorgt voor nieuwe mogelijkheden in de sportmarkt.
Als professioneel in de sportsector heb ik uitgebreide ervaring met het organiseren van opwindende evenementen en projecten die mensen samenbrengen en een sterk gevoel van gemeenschap creëren. Sportmarketing draait niet alleen om het promoten van evenementen, maar ook om het creëren van een uitzonderlijke beleving voor fans en het opbouwen van krachtige merken. De cursus Sportmarketing biedt een fantastische kans om mijn vaardigheden verder te ontwikkelen en mijn carrière naar nieuwe hoogten te brengen.
Blogs