E-commerce in feiten en cijfers

07/03/2019 Thomas Verlinden

E-commerce is booming business. Zeker in België schiet de omzet van de online markt de laatste jaren pijlsnel de hoogte in. Toch, in vergelijking met onze buurlanden, is er nog ruimte voor verbetering. Wij zetten enkele feiten en cijfers op een rij om jou een beter beeld van de e-commercemarkt te geven én om jou te wijzen op de ongelofelijke opportuniteiten voor jouw webwinkel.

Personalisatie

74% van de online shoppers vindt het vervelend als ze niet-relevante producten te zien krijgen

43% van de klanten verkiezen webwinkels die hun online shoppingervaring personaliseren, 41% verandert zelfs van webwinkel als de personalisatie te wensen over laat

48% van de mensen brengt meer tijd door op je webwinkel als ze gepersonaliseerde content te zien krijgen

Mobile en andere kanalen

56% van de klanten heeft al eens een online aankoop gedaan op hun smartphone

73% van de mensen gebruikt verschillende toestellen en kanalen voor ze een online aankoop afronden

Bedrijven die inspelen op meerdere toestellen en kanalen hebben 3X meer omzet dan webwinkels die maar één kanaal gebruiken

Klantenservice

52% van de online shoppers zegt vaarwel tegen een webwinkel na één slechte ervaring met de klantenservice

69% van de klanten noemt “snelheid” als de hoofdreden voor hun positieve ervaring met een klantenservice

Levering

72% van de online shoppers zegt meer te winkelen en meer te besteden als hun aankoop nog dezelfde dag geleverd wordt

Video en film

60% van de klanten bekijkt liever een informatieve video over een product dan de textuele productbeschrijving te lezen

58% van de mensen vindt webwinkels met productvideo’s betrouwbaarder dan concurrenten zonder filmpjes

Zoals je ziet: facts and figures can be fun! Dankzij deze cijfers van Forbes, Gartner, Zendesk en de Accenture Research Report heb jij de nodige handvaten om succes te boeken in de e-commerce, vandaag én morgen!


cpSkillsAndSkills

  • Zelf professioneel een eigen webshop van A tot Z opzetten
  • Technieken/methodes om je webshop te promoten? Jij kent ze én past ze zonder problemen toe
  • Meten is weten! De bezoekersgegevens van je webshop analyseren én gebruiken
  • Je weet hoe je als zelfstandige in deze sector start


Webshopbeheerder, aProfession

cpLiPracticalInfo

  • Diploma
  • courseTypeG2
  • 10 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €699€559.20

cContent

  • Stap voor stap een eigen webshop opstarten
  • Verschillende vormen van e-commerce
  • Hoe beheer en onderhoud ik mijn website?
  • Standaardstructuur van een webwinkel
  • Werken met plug-ins
  • Werken met WordPress en WooCommerce
  • Welke producten bied ik online aan?
  • Gerichte marktstrategie uitdenken en toepassen
  • Je doelpubliek bepalen en je webshop promoten
  • Hoe werken betalingen?
  • Wat moet ik weten op vlak van de wetgeving
  • Starten als zelfstandige in deze sector

blogAvailable


relatedBlogs

De kracht van een Opleidingsplan

Mon of ma?

Een opleiding volgen aan onze school? Zij zijn enthousiast!



previousLabel

Immocoach aan zee? Focus op flexibiliteit!

nextLabel

Deze straffe vrouwen zijn topondernemers

relatedCourses


Webshopbeheerder

studyCategories


ICT & Webdevelopment

blogTags


Uitbater webwinkelEigen webshop startenE-commerceOnline marketingE-marketingE-businessWebsiteGroepslessenVolwassenenonderwijsCentrum voor avondonderwijsAvondlessenCursusOpleidingE-commerce

mostRead


Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

Altijd tijd tekort? Zo los je dat op!

03/09/2018

5 gouden tips om jouw studiemethode te verfijnen

03/09/2018

blogShare


fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0