E-commerce is booming business. Zeker in België schiet de omzet van de online markt de laatste jaren pijlsnel de hoogte in. Toch, in vergelijking met onze buurlanden, is er nog ruimte voor verbetering. Wij zetten enkele feiten en cijfers op een rij om jou een beter beeld van de e-commercemarkt te geven én om jou te wijzen op de ongelofelijke opportuniteiten voor jouw webwinkel.
74% van de online shoppers vindt het vervelend als ze niet-relevante producten te zien krijgen
43% van de klanten verkiezen webwinkels die hun online shoppingervaring personaliseren, 41% verandert zelfs van webwinkel als de personalisatie te wensen over laat
48% van de mensen brengt meer tijd door op je webwinkel als ze gepersonaliseerde content te zien krijgen
Mobile en andere kanalen56% van de klanten heeft al eens een online aankoop gedaan op hun smartphone
73% van de mensen gebruikt verschillende toestellen en kanalen voor ze een online aankoop afronden
Bedrijven die inspelen op meerdere toestellen en kanalen hebben 3X meer omzet dan webwinkels die maar één kanaal gebruiken
Klantenservice52% van de online shoppers zegt vaarwel tegen een webwinkel na één slechte ervaring met de klantenservice
69% van de klanten noemt “snelheid” als de hoofdreden voor hun positieve ervaring met een klantenservice
Levering72% van de online shoppers zegt meer te winkelen en meer te besteden als hun aankoop nog dezelfde dag geleverd wordt
Video en film60% van de klanten bekijkt liever een informatieve video over een product dan de textuele productbeschrijving te lezen
58% van de mensen vindt webwinkels met productvideo’s betrouwbaarder dan concurrenten zonder filmpjes
Zoals je ziet: facts and figures can be fun! Dankzij deze cijfers van Forbes, Gartner, Zendesk en de Accenture Research Report heb jij de nodige handvaten om succes te boeken in de e-commerce, vandaag én morgen!
Competences and skills
Webshopbeheerder, a profession with a future!
Practical info
Course content
Available in
Related courses
Tags
Most read
Share