Single blog post

4 redenen om te starten met sportmarketing

Je kan haast niet meer naast advertenties, reclame en sponsoracties kijken. Experts voorspellen dat de stijgende trend van sportmarketing zich ook in de komende jaren zal verderzetten. Als drager van je merk is het vanzelfsprekend dat ook jij het goud wil binnenhalen. Daarom geven wij je alvast 4 sterke redenen waarom sociale media dé investering is om je merk te boosten en waarom jij ook op die kar moet springen:
 
  1. Het bereik
    Sport brengt mensen samen op één plek. Gigantische, gevulde tribunes, eten en drinken in overvloed en massa’s entertainment. Jij als marketeer ziet door al die chaos alle opportuniteiten om jouw merk in de kijker te zetten. Banners, samples, tv-verslagen, noem maar op. Onze tip? Voetbal! Het is en blijft een gigantisch populaire sport. Voor merken die er gebaat bij zijn in 1 klap een zo groot mogelijk publiek aan te spreken, is voetbalmarketing vaak de kortste weg naar brand awareness.
     

     
  2. Social media
    Sportmerken en -pagina’s behoren tot de populairste accounts op social media. Alle merken die zichzelf serieus nemen hebben een goed uitgewerkte social media strategie. Social media is taking over the game! Je mag dit dus stilletjes aan echt wel gaan bekijken als een business. En in een business moet je wat? INVESTEREN. Een investering op lange termijn is dit zeker: eens je social media platform sterk is, gaat de rest namelijk vanzelf. Bekijk social media daarom als mensen die gratis voor jou reclame maken door je merk te delen. Heb je een ideaal profiel gevonden van iemand die jouw merk zou kunnen vertegenwoordigen? Bingo: dan heb je een ambassadeur die zijn/haar publiek ook warm maakt voor jouw merk. Terecht een echte booming business.
     
  3. Imago
    Naamsbekendheid is één ding, maar of deze positief of negatief is, is natuurlijk heel belangrijk voor jou als marketeer. Doe ook eens aan slimme marketing zoals liefdadigheidsacties bij de plaatselijke sportclub of elders. Dit soort sportmarketing kan een enorm krachtige tool zijn om je imago op een positieve manier te beïnvloeden. Je maakt heel wat sportharten blij én jouw imago krijgt een ware boost. Een win-win dus!
     

     
  4. Een tastbare ROI
    Jouw investeringen leveren iets tastbaar op: je krijgt redelijk snel reactie van je publiek, je social media likes en volgers stijgen met de minuut, je merk wordt bekender en je kan sneller inspelen op vragen van je publiek. Dit triggert je als marketeer natuurlijk ook enorm om te blijven doorgaan en om continu te innoveren. De mogelijkheden zijn eindeloos bij sportmarketing.
Waar wacht jij nog op? "Just do it!", zegt Nike! Specialiseer je nu in Sportmarketing bij het Centrum voor Avondonderwijs. Onze ervaren docenten en professionele marketeers maken van jou een expert en een pionier in het vak.

WIL JIJ

  •   je liefde voor sport inzetten voor een boeiende job
  •   marketingtechnieken ontdekken op maat van de sportwereld
  •   de drijvende kracht achter een sportevenement worden
  •   het ledenaantal van je eigen sportclub de hoogte in jagen

Sportmarketing

De sportmicrobe te pakken en zin om ze te verspreiden? Dan is de sportwereld op zoek naar jou!

Tijdens deze opleiding leer je welke marketingtechnieken je kan inzetten om sportevents onder de aandacht te brengen, hoe je naamsbekendheid werft voor een sportmerk en wat je moet doen om meer mensen aan het sporten te krijgen. Met een goede strategie bereik jij supporters, liefhebbers én sportievelingen. Je bestudeert de laatste nieuwe trends, houdt rekening met de concurrentie en je bent op de hoogte van gekende valkuilen in de marketing.

Aan de hand van een duidelijk afgebakende doelgroep stel jij een marketing- en sponsorplan op maat op waarmee je gegarandeerd zal scoren!

PRAKTISCHE INFO

Studiemethode: Klassikale les
Duur: 5 lessen
Certificaat: Diploma
Organisator: Centrum Voor Avondonderwijs
Prijs: 360.00 Euro
Ontvang onze brochure
Ontvang jouw gratis hoofdstuk
Inschrijven

PROGRAMMA

  • Sportmarketing: externe analyse
  • Sportmarketing: interne analyse
  • De profit en de non-profit sportmarkt
  • Sport en marketing
  • De marketing van sportevenementen
  • Sportsponsoring wordt sportcommunicatie
  • De sportconsument
  • Hoe houd je klanten vast?
  • Sportmarketing en ethiek
  • Sportbusinessplan en verdienmodel
  • De toekomst van sportmarketing: branding en hospitality

Starttijd

Cursus Lesdag Eerste les Laatste les Leslocatie Lesuren Inschrijven
Sportmarketing Din 31/03/2020 12/05/2020 Antwerpen 18u30 - 21u30
Sportmarketing Don 02/04/2020 14/05/2020 Gent 18u30 - 21u30
Sportmarketing Din 21/04/2020 19/05/2020 Antwerpen 18u30 - 21u30
Sportmarketing Woe 29/04/2020 27/05/2020 Aalst 18u30 - 21u30
Sportmarketing Maa 11/05/2020 15/06/2020 Hasselt 18u30 - 21u30
Sportmarketing Din 08/09/2020 06/10/2020 Brugge 18u30 - 21u30
Sportmarketing Don 10/09/2020 08/10/2020 Leuven 18u30 - 21u30
Sportmarketing Woe 30/09/2020 28/10/2020 Bruxelles / Brussel 18u30 - 21u30

Delen

SCHRIJF JE IN CONTACTEER ONS