Als ondernemer richtte Ju haar eigen fietsenwinkel op, maar ze bleef na enkele maanden ter plaatse trappelen. Ze had nood aan een bijscholing om haar zaak een boost te geven, en met succes!
De 26-jarige Ju komt uit een sportief gezin. Je zou bijna zeggen dat ze eerder leerde fietsen dan wandelen, dus toen Ju haar middelbaar afrondde, was de keuze snel gemaakt. "Mijn vader droomde er altijd van om een eigen fietswinkeltje te beginnen, maar dat is er nooit van gekomen. Hij was ook al te oud, dus ik ging hem met plezier voor. In het hartje van de stad opende ik mijn zaak, er rotsvast van overtuigd dat ik een hoop klanten zou verzamelen."
Die klanten lieten lang op zich wachten. In haar enthousiasme was Ju onvoorbereid aan haar zaak begonnen. Bovendien werden ook de deelfietsen een rage, waardoor minder mensen onderhoud nodig hadden voor hun eigen tweewielers. Ju zat met de handen in het haar, maar ze zette door. Ze kwam opnieuw in contact met jeugdvriend Sam - die uiteraard ook gepassioneerd fietste - en samen besloten ze het hele businessplan van de zaak nog eens te herbekijken.
"Eerst voelde het onwennig om bij te studeren. Ik had al een diploma en dat leek me voldoende. Samen met Sam kwam ik echter tot het inzicht dat je nooit te oud bent om te leren." Ju en haar vriend schreven zich in aan onze school en samen volgden ze opleidingen die het traditionele winkeltje aan het digitale tijdperk introduceerden. Plots was de fietsenwinkel van Ju overal online terug te vinden. "Enkele succesvolle, doelgerichte campagnes op social media gaven de doorslag. Plots kende elke wielerfanaat mijn zaak!"
Het verhaal van Ju bewijst het belang van bijscholen. Ook al heb je al een zaak (en draait die beter dan Ju's oorspronkelijke fietswinkel), dan nog is een opleiding een goed idee. De maatschappij evolueert voortdurend en om aan de top te blijven, doe jij dat ook. Neem een kijkje tussen ons cursusaanbod en laat ons jou helpen. Voor je het weet, overtreft je succes jouw stoutste dromen!
Most read
Tags
Share